Методика преподавания предлогов на занятиях по русскому языку как иностранному
Электронная библиотека УрГПУ
Информация об архиве | Просмотр оригиналаПоле | Значение | |
Заглавие |
Методика преподавания предлогов на занятиях по русскому языку как иностранному
Methodology of teaching propositionson classes on the Russian language as a foreign language |
|
Автор |
Ли Дань
Кирилова, И. В. Li Dan' Kirilova, I. V. |
|
Тематика |
ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА — КНР — КИТАЙСКАЯ НАРОДНАЯ РЕСПУБЛИКА — КИТАЙ
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ ПРЕДЛОГИ ТЕОРИЯ ПРОТОТИПОВ ПРЕДЛОЖНО-ПАДЕЖНЫЕ КОНСТРУКЦИИ МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА МЕТОДИКА РУССКОГО ЯЗЫКА В ВУЗЕ РУССКИЙ ЯЗЫК КАК ИНОСТРАННЫЙ КИТАЙСКИЕ ВУЗЫ КИТАЙСКИЕ СТУДЕНТЫ УЧЕБНЫЕ ПРЕДМЕТЫ PREPOSITION PROTOTYPE THEORY PREPOSITIONAL CASE CONSTRUCTIONS RUSSIAN LANGUAGE TEACHING METHODS METHODOLOGY OF THE RUSSIAN LANGUAGE IN HIGH SCHOOL RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE |
|
Описание |
The article deals with the problem of teaching methods of Russian prepositions in the process of teaching Russian as a foreign language to students of Chinese universities. Review of the literature of both Russian and Chinese linguists dealing with issues related to prepositions is given. Based on the theory of prototypes and the theory of the metaphor of space, the authors show the importance of studying the many-valued semantics of prepositions. Due to the high frequency of the use of prepositions in the Russian language, foreign students have difficulties in distinguishing their meanings, therefore the proposed three-step method of studying Russian prepositions contributes to better memorization and proper use of them in speech.
В статье рассматривается проблема методики преподавания русских предлогов в процессе обучения русскому языку как иностранному студентов китайских вузов. |
|
Дата |
2019-05-24T07:09:12Z
2019-05-24T07:09:12Z 2019 |
|
Тип |
Article
Journal article (info:eu-repo/semantics/article) Published version (info:eu-repo/semantics/publishedVersion) |
|
Идентификатор |
Ли Дань. Методика преподавания предлогов на занятиях по русскому языку как иностранному / Ли Дань, И. В. Кирилова // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 4. — С. 85-89.
2079-8717 http://elar.uspu.ru/handle/uspu/11723 10.26170/po19-04-11 |
|
Язык |
ru
|
|
Связанные ресурсы |
Педагогическое образование в России. 2019. № 4
|
|
Формат |
application/pdf
|
|
Издатель |
Уральский государственный педагогический университет
|
|