Просмотреть запись

Методика преподавания предлогов на занятиях по русскому языку как иностранному

Электронная библиотека УрГПУ

Информация об архиве | Просмотр оригинала
 
 
Поле Значение
 
Заглавие Методика преподавания предлогов на занятиях по русскому языку как иностранному
Methodology of teaching propositionson classes on the Russian language as a foreign language
 
Автор Ли Дань
Кирилова, И. В.
Li Dan'
Kirilova, I. V.
 
Тематика ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА — КНР — КИТАЙСКАЯ НАРОДНАЯ РЕСПУБЛИКА — КИТАЙ
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
ПРЕДЛОГИ
ТЕОРИЯ ПРОТОТИПОВ
ПРЕДЛОЖНО-ПАДЕЖНЫЕ КОНСТРУКЦИИ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА
МЕТОДИКА РУССКОГО ЯЗЫКА В ВУЗЕ
РУССКИЙ ЯЗЫК КАК ИНОСТРАННЫЙ
КИТАЙСКИЕ ВУЗЫ
КИТАЙСКИЕ СТУДЕНТЫ
УЧЕБНЫЕ ПРЕДМЕТЫ
PREPOSITION
PROTOTYPE THEORY
PREPOSITIONAL CASE CONSTRUCTIONS
RUSSIAN LANGUAGE TEACHING METHODS
METHODOLOGY OF THE RUSSIAN LANGUAGE IN HIGH SCHOOL
RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE
 
Описание The article deals with the problem of teaching methods of Russian prepositions in the process of teaching Russian as a foreign language to students of Chinese universities. Review of the literature of both Russian and Chinese linguists dealing with issues related to prepositions is given. Based on the theory of prototypes and the theory of the metaphor of space, the authors show the importance of studying the many-valued semantics of prepositions. Due to the high frequency of the use of prepositions in the Russian language, foreign students have difficulties in distinguishing their meanings, therefore the proposed three-step method of studying Russian prepositions contributes to better memorization and proper use of them in speech.
В статье рассматривается проблема методики преподавания русских предлогов в процессе обучения русскому языку как иностранному студентов китайских вузов.
 
Дата 2019-05-24T07:09:12Z
2019-05-24T07:09:12Z
2019
 
Тип Article
Journal article (info:eu-repo/semantics/article)
Published version (info:eu-repo/semantics/publishedVersion)
 
Идентификатор Ли Дань. Методика преподавания предлогов на занятиях по русскому языку как иностранному / Ли Дань, И. В. Кирилова // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 4. — С. 85-89.
2079-8717
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/11723
10.26170/po19-04-11
 
Язык ru
 
Связанные ресурсы Педагогическое образование в России. 2019. № 4
 
Формат application/pdf
 
Издатель Уральский государственный педагогический университет