Просмотреть запись

Пространственная метафора в китайском и русском языках

Электронная библиотека УрГПУ

Информация об архиве | Просмотр оригинала
 
 
Поле Значение
 
Заглавие Пространственная метафора в китайском и русском языках
Orientational metaphor in Russian and Chinese languages
 
Автор Чжан Вэй
Еремина, С. А.
Zhang Wei
Eremina, S. A.
 
Тематика ЯЗЫКОЗНАНИЕ
ЛИНГВИСТИКА ТЕКСТА
СОЦИОЛИНГВИСТИКА
РУССКИЙ ЯЗЫК
КИТАЙСКИЙ ЯЗЫК
СОПОСТАВИТЕЛЬНОЕ ЯЗЫКОЗНАНИЕ
КОГНИТИВНАЯ СЕМАНТИКА
ПРОСТРАНСТВЕННЫЕ МЕТАФОРЫ
МЕТАФОРИЧЕСКОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ
МЕТАФОРИЧЕСКИЕ МОДЕЛИ
ЛИНГВОКУЛЬТУРОЛОГИЯ
МЕЖКУЛЬТУРНЫЕ КОММУНИКАЦИИ
RUSSIAN LANGUAGE
CHINESE
COMPARATIVE LINGUISTICS
COGNITIVE SEMANTICS
SPATIAL METAPHORS
LINGUISTIC CULTUROLOGY
INTERCULTURAL COMMUNICATION
 
Описание In Chinese and Russian cultures, there are specific spatial language guidelines and rules for the use of space in interpersonal communication. In cross-cultural communication, the divergence of spatial language vectors can lead to a conflict of languages and cultures. The study of spatial metaphors in the Russian and Chinese languages can serve as a way to avoid misunderstanding in language translation. The aim of this study is to identify the spectrum of spatial models of the world division on the example of language metaphors in Chinese and Russian languages.
Целью статьи является выявление спектра пространственных моделей членения мира на примере языковых метафор в китайском и русском языках.
 
Дата 2019-05-24T07:09:13Z
2019-05-24T07:09:13Z
2019
 
Тип Article
Journal article (info:eu-repo/semantics/article)
Published version (info:eu-repo/semantics/publishedVersion)
 
Идентификатор Чжан Вэй. Пространственная метафора в китайском и русском языках / Чжан Вэй, С. А. Еремина // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 4. — С. 107-111.
2079-8717
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/11726
10.26170/po19-04-14
 
Язык ru
 
Связанные ресурсы Педагогическое образование в России. 2019. № 4
 
Формат application/pdf
 
Издатель Уральский государственный педагогический университет