Просмотреть запись

Проблемы обучения детей с синдромом дефицита внимания и их профилактика

Электронная библиотека УрГПУ

Информация об архиве | Просмотр оригинала
 
 
Поле Значение
 
Заглавие Проблемы обучения детей с синдромом дефицита внимания и их профилактика
Problems of teaching children with syndrome of attention deficiency and their prevention
 
Автор Воробьева, М. А.
Vorobyova, M. A.
 
Тематика ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
СИНДРОМ ДЕФИЦИТА ВНИМАНИЯ
ТРУДНОСТИ ОБУЧЕНИЯ
ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ ДИАГНОСТИКА
КОРРЕКЦИЯ ПОВЕДЕНИЯ
ПСИХОКОРРЕКЦИОННЫЕ ПРОГРАММЫ
ТРУДНОСТИ ПОВЕДЕНИЯ
НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА
МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ
ПОНЯТИЙНЫЙ АППАРАТ
ИМПУЛЬСИВНОСТЬ
ATTENTION DEFICIT DISORDER
LEARNING DIFFICULTIES
PSYCHOLOGICAL DIAGNOSIS
BEHAVIOR CORRECTION
PSYCHOCORRECTIONAL PROGRAMS
DIFFICULTIES OF BEHAVIOR
YOUNGER STUDENTS
ПРОФИЛАКТИЧЕСКАЯ РАБОТА
 
Описание Today, with various changes in education, approaches to learning, not taking into account the individual characteristics of children, almost every third schoolchild is experiencing difficulties in learning. If earlier it was believed that the child was “difficult” because of the unfavorable home environment, because of the wrong approaches in upbringing and education, nowadays children from good, prosperous families also have difficulties. This article discusses the concept of “attention deficit disorder”, which is characterized by inattention, excessive motor activity and impulsivity. It justifies how important it is to draw the attention of specialists to children with this syndrome, conduct psychodiagnostics, identify problems and develop a program to correct mental disorders of the brain.
В данной статье рассматривается понятие "синдром дефицита внимания", который характеризуется невнимательностью, двигательной чрезмерной активностью и импульсивностью. Представлены результаты психодиагностики детей младшего школьного возраста.
 
Дата 2019-05-24T07:09:14Z
2019-05-24T07:09:14Z
2019
 
Тип Article
Journal article (info:eu-repo/semantics/article)
Published version (info:eu-repo/semantics/publishedVersion)
 
Идентификатор Воробьева М. А. Проблемы обучения детей с синдромом дефицита внимания и их профилактика / М. А. Воробьева // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 4. — С. 126-132.
2079-8717
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/11729
10.26170/po19-04-17
 
Язык ru
 
Связанные ресурсы Педагогическое образование в России. 2019. № 4
 
Формат application/pdf
 
Издатель Уральский государственный педагогический университет