Просмотреть запись

Связь жизнестойкости с самооценкой и копинг-стратегиями у юношей и девушек подросткового возраста

Электронная библиотека УрГПУ

Информация об архиве | Просмотр оригинала
 
 
Поле Значение
 
Заглавие Связь жизнестойкости с самооценкой и копинг-стратегиями у юношей и девушек подросткового возраста
Relation of life-resistance with self-assessment and coping strategiesat young people and girls of adolescent age
 
Автор Ершова, И. А.
Пермякова, М. Е.
Садкина, Т. М.
Ershova, I. A.
Permyakova, M. E.
Sadkina, T. M.
 
Тематика ПСИХОЛОГИЯ
ПСИХОЛОГИЯ ЛИЧНОСТИ
ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ
ЖИЗНЕСТОЙКОСТЬ ЛИЧНОСТИ
САМООЦЕНКА ЛИЧНОСТИ
КОПИНГ-СТРАТЕГИИ
СОВЛАДАЮЩЕЕ ПОВЕДЕНИЕ
ЮНОШИ
ДЕВУШКИ
ПОДРОСТКИ
СРАВНИТЕЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
RESILIENCE
SELF-ESTEEM
CLAIMS
COPING STRATEGIES
COPING BEHAVIOR
YOUNG MEN
GIRLS
 
Описание The article analyzes the results of a comparative study of the links of resilience with coping strategies and self-esteem in boys and girls aged 14-16. The sample consisted of 141 people (90 of them were girls, 51 were boys). As a diagnostic tool, the Muddy Test S. Muddy was used (in adaptation D. A. Leontyeva, E. I. Rasskazova); The questionnaire “Methods of coping behavior” (coping test) R. Lazarus and S. Folkman (in the adaptation of L. I. Wasserman); The method of diagnosis of self-assessment of the personality of Dembo - Rubinstein (modified by A. M. Prikhozhan). Hypothesis of the study was the assumption that there are specific features in the links of viability with self-esteem and coping strategies in boys and girls. Both common and specific for boys and girls connections between the studied variables were revealed.
В статье анализируются результаты сравнительного исследования связей жизнестойкости с копинг-стратегиями и самооценкой у юношей и девушек.
 
Дата 2019-05-24T07:09:14Z
2019-05-24T07:09:14Z
2019
 
Тип Article
Journal article (info:eu-repo/semantics/article)
Published version (info:eu-repo/semantics/publishedVersion)
 
Идентификатор Ершова И. А. Связь жизнестойкости с самооценкой и копинг-стратегиями у юношей и девушек подросткового возраста / И. А. Ершова, М. Е. Пермякова, Т. М. Садкина // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 4. — С. 133-140.
2079-8717
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/11730
10.26170/po19-04-18
 
Язык ru
 
Связанные ресурсы Педагогическое образование в России. 2019. № 4
 
Формат application/pdf
 
Издатель Уральский государственный педагогический университет