Связь жизнестойкости с самооценкой и копинг-стратегиями у юношей и девушек подросткового возраста
Электронная библиотека УрГПУ
Информация об архиве | Просмотр оригиналаПоле | Значение | |
Заглавие |
Связь жизнестойкости с самооценкой и копинг-стратегиями у юношей и девушек подросткового возраста
Relation of life-resistance with self-assessment and coping strategiesat young people and girls of adolescent age |
|
Автор |
Ершова, И. А.
Пермякова, М. Е. Садкина, Т. М. Ershova, I. A. Permyakova, M. E. Sadkina, T. M. |
|
Тематика |
ПСИХОЛОГИЯ
ПСИХОЛОГИЯ ЛИЧНОСТИ ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ ЖИЗНЕСТОЙКОСТЬ ЛИЧНОСТИ САМООЦЕНКА ЛИЧНОСТИ КОПИНГ-СТРАТЕГИИ СОВЛАДАЮЩЕЕ ПОВЕДЕНИЕ ЮНОШИ ДЕВУШКИ ПОДРОСТКИ СРАВНИТЕЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ RESILIENCE SELF-ESTEEM CLAIMS COPING STRATEGIES COPING BEHAVIOR YOUNG MEN GIRLS |
|
Описание |
The article analyzes the results of a comparative study of the links of resilience with coping strategies and self-esteem in boys and girls aged 14-16. The sample consisted of 141 people (90 of them were girls, 51 were boys). As a diagnostic tool, the Muddy Test S. Muddy was used (in adaptation D. A. Leontyeva, E. I. Rasskazova); The questionnaire “Methods of coping behavior” (coping test) R. Lazarus and S. Folkman (in the adaptation of L. I. Wasserman); The method of diagnosis of self-assessment of the personality of Dembo - Rubinstein (modified by A. M. Prikhozhan). Hypothesis of the study was the assumption that there are specific features in the links of viability with self-esteem and coping strategies in boys and girls. Both common and specific for boys and girls connections between the studied variables were revealed.
В статье анализируются результаты сравнительного исследования связей жизнестойкости с копинг-стратегиями и самооценкой у юношей и девушек. |
|
Дата |
2019-05-24T07:09:14Z
2019-05-24T07:09:14Z 2019 |
|
Тип |
Article
Journal article (info:eu-repo/semantics/article) Published version (info:eu-repo/semantics/publishedVersion) |
|
Идентификатор |
Ершова И. А. Связь жизнестойкости с самооценкой и копинг-стратегиями у юношей и девушек подросткового возраста / И. А. Ершова, М. Е. Пермякова, Т. М. Садкина // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 4. — С. 133-140.
2079-8717 http://elar.uspu.ru/handle/uspu/11730 10.26170/po19-04-18 |
|
Язык |
ru
|
|
Связанные ресурсы |
Педагогическое образование в России. 2019. № 4
|
|
Формат |
application/pdf
|
|
Издатель |
Уральский государственный педагогический университет
|
|