Анализ обращений современных студентов китайских колледжей к преподавателям
Электронная библиотека УрГПУ
Информация об архиве | Просмотр оригиналаПоле | Значение | |
Заглавие |
Анализ обращений современных студентов китайских колледжей к преподавателям
Study of the Forms of Direct Address Used by Contemporary Chinese College Students in Communication with College Teachers |
|
Автор |
Ван Цзяпин
Wang Jiaping |
|
Тематика |
ЯЗЫКОЗНАНИЕ
СТИЛИСТИКА СОЦИОЛОГИЯ СОЦИОЛОГИЧЕСКОЕ ИССЛЕДОВАНИЕ КНР КИТАЙСКАЯ НАРОДНАЯ РЕСПУБЛИКА КИТАЙ ТРАДИЦИОННЫЕ ОБРАЩЕНИЯ РЕЧЕВОЙ ЭТИКЕТ ПРЕПОДАВАТЕЛИ КОЛЛЕДЖЕЙ КИТАЙСКИЕ КОЛЛЕДЖИ КИТАЙСКИЕ СТУДЕНТЫ РЕЧЕВЫЕ ФОРМУЛЫ МЕЖЛИЧНОСТНОЕ ОБЩЕНИЕ ПРЕПОДАВАТЕЛЬ-СТУДЕНТ СТУДЕНТ-ПРЕПОДАВАТЕЛЬ СОЦИОЛОГИЧЕСКИЕ ОПРОСЫ АНКЕТИРОВАНИЕ СТУДЕНТОВ СТАТИСТИЧЕСКИЙ АНАЛИЗ СТИЛИСТИЧЕСКИЕ СРЕДСТВА ЯЗЫКОВЫЕ СРЕДСТВА DIRECT ADDRESS SPEECH ETIQUETTE TEACHERS COLLEGES CHINESE STUDENTS LANGUAGE FUNCTIONS CONVERSATIONAL FORMULAS |
|
Описание |
Language is a mirror of society. Forms of direct address, and specifically the most frequently used com-munication formulas which have been studied for quite a long time, reflect the changes and development of the country's politics, economy and culture. Alongside the development of information technology and other changes of modern times, Chinese social communication conditions are also constantly changing. Under the trend of diversification, the contemporary Chinese college students are deeply influenced by the mass media. Most of them are open-minded and sociable. They are not rigid in using the traditional terms of address in interpersonal communication. This paper studies full-time students of Zhejiang Yuexiu University of Foreign Languages, China. The author uses questionnaires and statistical analysis to find out how the contemporary Chinese college students address college teachers and how well they know the traditional forms of direct address. The questionnaire showed that the choice of the forms of direct address largely depends on the social status of the interlocutor and the teacher-student relationships; and the students' realization of the importance of using the tradi-tional forms of address vary greatly.
Цель статьи состоит в установлении того, как современные китайские студенты обращаются к преподавателям колледжа и насколько они осведомлены в области использования традиционных обращений. |
|
Дата |
2019-09-13T08:45:17Z
2019-09-13T08:45:17Z 2019 |
|
Тип |
Article
Journal article (info:eu-repo/semantics/article) Published version (info:eu-repo/semantics/publishedVersion) |
|
Идентификатор |
Ван Цзяпин. Анализ обращений современных студентов китайских колледжей к преподавателям / Ван Цзяпин // Политическая лингвистика. — 2019. — № 4 (76). — С. 172-178.
1999-2629 http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12658 10.26170/pl19-04-20 |
|
Язык |
en
|
|
Связанные ресурсы |
Политическая лингвистика. 2019. № 4 (76)
|
|
Формат |
application/pdf
|
|
Издатель |
Уральский государственный педагогический университет
|
|