Просмотреть запись

CLIL: вариант билингвального образования в российских университетах

Электронная библиотека УрГПУ

Информация об архиве | Просмотр оригинала
 
 
Поле Значение
 
Заглавие CLIL: вариант билингвального образования в российских университетах
Content and Language Integrated Learning: a Variant of Bilingual Education in Russian Universities
 
Автор Пирожкова, И. С.
Pirozhkova, I. S.
 
Тематика ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА — РОССИЯ
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ
МЕТОДИКА ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ В ВУЗЕ
СТУДЕНТЫ
РОССИЙСКИЕ ВУЗЫ
ДВУЯЗЫЧНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ТЕХНОЛОГИИ ОБУЧЕНИЯ
УЧЕБНЫЕ МАТЕРИАЛЫ
РОССИЙСКИЕ УНИВЕРСИТЕТЫ
ИНТЕГРИРОВАННЫЕ ЗАНЯТИЯ
ДВУЯЗЫЧИЕ
CLIL
ПРЕДМЕТНО-ЯЗЫКОВОЕ ИНТЕГРИРОВАННОЕ ОБУЧЕНИЕ
METHODS OF TEACHING
FOREIGN LANGUAGE TEACHING
LANGUAGE INTEGRATED LEARNING
BILINGUAL EDUCATION
 
Описание В статье рассматривается один из вариантов двуязычного образования, который используется в российских вузах. Приведен пример интегрированного занятия с применением CLIL.
A tendency to academic mobility becomes a focus of Russian higher education system which is stimulated by the labor market. Today it is not enough to speak a foreign language to get a job, it is important to have a practical experience of work abroad. Many universities introduce bilingual programs to attract more foreign students and to raise university's prestige among Russian enrollees. At the same time academic mobility requires high level of a foreign language, English in most cases. The goal of this research is to describe one of the variants of bilingual education which may benefit higher education in Russia and help Russian students master a foreign language. Content and language integrated learning (CLIL) is a relatively new methodology for both linguistic and non-linguistic education in Russia and its introduction may cause certain problems. The study analyzes these problems and offers their solution.
 
Дата 2021-02-01T16:34:46Z
2021-02-01T16:34:46Z
2020
 
Тип Article
Journal article (info:eu-repo/semantics/article)
Published version (info:eu-repo/semantics/publishedVersion)
 
Идентификатор Пирожкова И. С. CLIL: вариант билингвального образования в российских университетах / И. С. Пирожкова // Филологический класс. — 2020. — Т. 25, № 4. — С. 181-188.
2071-2405
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14958
10.26170/FK20-04-18
 
Язык en
 
Связанные ресурсы Филологический класс. 2020. Т. 25, № 4
 
Формат application/pdf
 
Издатель Уральский государственный педагогический университет