Мнемотехники в обучении русскому языку как иностранному
Электронная библиотека УрГПУ
Информация об архиве | Просмотр оригиналаПоле | Значение | |
Заглавие |
Мнемотехники в обучении русскому языку как иностранному
Mnemonic Techniques in Teaching Russian as a Foreign Language |
|
Автор |
Микалаускайте, Е. Ю.
Нагибина, И. Г. Славкина, И. А. Мikalauskaite, E. Y. Nagibina, I. G. Slavkina, I. A. |
|
Тематика |
ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ МНЕМОТЕХНИКИ ЗАПОМИНАНИЕ СЛОВ ПРИЕМЫ ЗАПОМИНАНИЯ РУССКИЙ ЯЗЫК КАК ИНОСТРАННЫЙ МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА МЕТОДИКА РУССКОГО ЯЗЫКА В ВУЗЕ РУССКИЙ ЯЗЫК КИТАЙСКИЕ СТУДЕНТЫ ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ АНКЕТИРОВАНИЕ СТУДЕНТОВ АНКЕТЫ РУССКИЕ СЛОВА МНЕМОТЕХНИЧЕСКОЕ ОБУЧЕНИЕ ТРУДНОСТИ ОБУЧЕНИЯ MNEMONIC TECHNIQUES MNEMONIC TECHNIQUES MEMORIZATION TECHNIQUES METHODS OF TEACHING RUSSIAN RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE METHODS OF TEACHING RUSSIAN AT HIGHER SCHOOL RUSSIAN LANGUAGE CHINESE STUDENTS STUDENT QUESTIONNAIRE |
|
Описание |
В статье рассматриваются типичные приемы запоминания русских слов китайскими студентами.
The use of mnemonics in teaching a foreign language is not new, but we have not found any studies that detail the development of teaching Russian to Chinese students using mnemonics. The aim of the study is to identifyexperimentally (via questionnaire) typical techniques of memorizing Russian lexical units by Chinese students and, thereby, to justify the possibility of using mnemonic teaching of the Russian language to the Chinese. With the help of the questionnaire method, the authors have identified that most of the difficulties in learning Russian are memorizing its vocabulary and grammar (the sample comprised 326 Chinese respondents who studied and/or are studying Russian). |
|
Дата |
2021-02-01T16:34:46Z
2021-02-01T16:34:46Z 2020 |
|
Тип |
Article
Journal article (info:eu-repo/semantics/article) Published version (info:eu-repo/semantics/publishedVersion) |
|
Идентификатор |
Микалаускайте Е. Ю. Мнемотехники в обучении русскому языку как иностранному / Е. Ю. Микалаускайте, И. Г. Нагибина, И. А. Славкина // Филологический класс. — 2020. — Т. 25, № 4. — С. 189-200.
2071-2405 http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14959 10.26170/FK20-04-19 |
|
Язык |
ru
|
|
Связанные ресурсы |
Филологический класс. 2020. Т. 25, № 4
|
|
Формат |
application/pdf
|
|
Издатель |
Уральский государственный педагогический университет
|
|